FAQ - vanliga frågor och svar

Leverans

Vad har ni för leveranstider?

Vår leveranstid för lagervaror är normalt 3-5 arbetsdagar och för beställningsvaror normalt 4-6 veckor.


Min order har inte kommit fram än, kan ni se var den är?

Följ först stegen nedan om ditt paket inte kommit fram.

1.  Kontrollera först datumet (under ”Skickas”) på orderbekräftelsen du fick i samband med din beställning.

Datumet som står under ”Skickas” är när produkten lämnar vårt huvudlager. Därefter tar det 3–5 dagar innan din leverans beräknas vara framme.

2. Spåra beställningen

I leveransbekräftelsen som kommer via mail från Unifaunonline, finns den blå knappen "Spåra din leverans" där du kan följa de senaste uppdateringarna om var ditt paket befinner sig.

3. Kontakta oss

Om ditt beräknade leveransdatum har passerat och du inte har fått information om någon försening, är du välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig.

 

Frakt

Vad kostar frakten?

Frakten baseras på vikten av den tyngsta artikeln i din beställning. 


Betalningssätt

Hur betalar jag som privatperson?

Som privatperson betalar du via Klarna. Där kan du välja bland direktbetalning, kortbetalning VISA/MasterCard, delbetalning, eller faktura 30 dagar. 

Hur betalar jag som företagskund?

Som företagskund betalar du mot faktura. Vi erbjuder följande alternativ:
e-faktura, pdf-faktura eller pappersfaktura. 

Kan jag handla på avbetalning?

Vi samarbetar med IKANO bank som hjälper dig med detta. För mer information kontakta vår representant för ditt aktuella län. Klicka här för kontakt!

Hur blir jag företagskund?

Via vår hemsida kan du registrera dig som företagskund – klicka här.

OBS! Om du inte lyckas kan det bero på att ert organisationsnummer redan finns registrerat. Vänligen skapa inte fler konton om ni redan finns upplagda i systemet, hör då av er till oss så hjälper vi er gärna med att skapa ett nytt log-in på ert befintliga kundnummer.

Har ni däremot flera olika enheter under samma företag och vill skapa en företagskund så hjälper vi gärna till att skapa ett nytt kundnummer. Skicka då ett mail till med följande information:

Företagsnamn

Organisationsnr

Fullständig leveransadress

Fullständig fakturaadress (med ev. referens)

Namn, telefonnummer, email till kontaktperson.

När detta inkommit till oss så lägger vi upp er som kund  och mailar er inloggningsuppgifter så att ni kan handla via webben.

Jag är företagskund hos er men jag saknar inloggningsuppgifter?

Då ska vi självklart ordna det!
Maila till  och ange ert kundnummer samt vilken e-postadress ni önskar använda.
Om ni saknar ert kundnummer – meddela detta så hjälper vi er att ta fram det.

Rabatter

Varför ser jag inte min avtalsrabatt eller kampanjrabatt när jag handlar i webbshopen?

Om du har en avtalad rabatt är den alltid inkluderad i priset du ser när du är inloggad på webben. Du behöver alltså inte vara orolig att det inte dragits av någon rabatt. Detsamma gäller våra produkter på kampanj, rabatten är redan avdragen på priset i kundvagnen.

 

Fysisk butik

Har ni en butik som jag kan komma till och handla?

Nej, vi har en webbshop. Däremot har vi en utställning med de flesta av våra behandlingsbänkar på vårt huvudkontor i Kista, för de som i förväg bokat tid med våra säljare.

 

Returer

Jag vill returnera ett paket, hur gör jag?

Vid retur eller byte av varor skall Medema kontaktas på telefon 08-404 1200 eller på .

Samtliga returer ska skickas till Medema Physio AB, Torshamnsgatan 35, 164 40 Kista. OBS! Måste skickas som företagspaket. Notera att du som kund står för frakten.

Produkten ska returneras i obruten originalförpackning inom 14 dagar från leveransdatum

Återbetalning sker inom 30 dagar från det att Medema fått produkten tillbaka i obruten originalförpackning. För retur av beställningsvara, som ej förorsakats av felaktig expediering av Medema, återbetalas varans pris med 20% avdrag.

Översikt

Produkter

Sjukhus- och vårdnadsprodukter